2014 m. liepos 1 d., antradienis

Asmeninis meistriškumas - organizacijų mokymosi disciplina



Jau rašiau apie mentalinius modelius, dabar pereinu prie asmeninio meistriškumo disciplinos. Čia žvilgtelėsiu į jos turinį, o vėliau ir į dBT bei HBDI® sistemų potenciją šios disciplinos įvaldymui.

Asmeninis meistriškumas kaip P.M. Senge aptariame organizacijų mokymosi disciplina nereiškia statinės kompetencijos, ji reiškia nuolatinį procesą. Šiame procese dalyvaujantiems asmenims yra būdingos penkios esminės savybės:
  1. Asmeninės vizijos turėjimas, savo trokštamos ateities vaizdo matymas. Disciplinos įvaldymas leidžia pereiti nuo kritiniu mąstymu grįstų neigimo ar vengimo vizijų prie originaliai sukurtų vaizdinių, nuo išplaukusių svajonių prie aiškių vaizdų, nuo asmeninio intereso tenkinimo prie rūpesčio visuma. Asmeninė vizija nėra tapati, bet glaudžiai susijusi su paskirties suvokimu.
  2. Aiškus realybės suvokimas ir jos pripažinimas. Šią discipliną įvaldęs asmuo atvirai žvelgia į savo situaciją bei adekvačiai vertina realybės ir vizijos skirtumą.
  3. Nuolatinė kūrybinė vizijos ir realybės neatitikimo įtampa, kurios nebandoma dirbtinai mažinti priartinant viziją prie realybės arba neigiant realybės faktus. Ši įtampa tampa kūrybiniu varikliu, o ne neurozės šaltiniu. Asmuo atpažįstą kūrybinės įtampos emociją ir išmoksta ją išnaudoti.
  4. Gebėjimas reflektuoti ir įveikti giliai įsišaknijusį bejėgiškumo jausmą bei savęs nuvertinimą: „Aš neesu vertas/a, kad man tai pavyktų.“ Šis jausmas kartais atsveria kūrybinės įtampos, vedančios link vizijos, jėgą.
  5. Racionalumo ir iracionalumo, sąmonės ir pasąmonės procesų subalansavimas ir išnaudojimas. Senge pastebi, kad pasąmoniniai procesai sėkmingai įsijungia, kai veikiama asmeninės vizijos siekimo kelyje.
Organizacijos, kurios nariai kultivuoja asmeninio meistriškumo discipliną, gali laimėti iš motyvuotų ir kūrybinės energijos kupinų darbuotojų. Šios disciplinos įvaldymas organizacijoje leidžia sukurti kūrybinę aplinką.

Tiek trumpai apie šią discipliną. Daugiau skaitykite P.M. Senge knygoje "The Fifth Discipline: the Art and Practice of learning Organization". Prie šios disciplinos dar grįšiu kitame pranešime, kur šiuo požiūriu lyginsiu de Bono ir Herrmanno sistemas.

Komentarų nėra: